O nas, co najważniejsze Wokół spraw bieżacych | |||||||
|
Aktualności, uchwały, stanowiska ?cie?ka do wzi?cia od zaraz Wraz z wprowadzeniem ?cie?ek mi?dzyprzedmiotowych nauczyciele nieustannie szukaj? wzorców ich tworzenia i wsparcia w realizowaniu. Do szczególnie poszukiwanych nale?? te zwi?zane z problematyk? mediów oraz dziennikarstwa. No có?, ka?dy gimnazjalista marzy nie tylko o s?awie gwiazd dziennikarskich ale i o honorariach tak?e. Nic zatem dziwnego, ?e na has?o „klasa dziennikarska” oraz „?cie?ka kszta?cenia medialnego” w popularnych wyszukiwarkach wyskakuje prawie 300 tys. adresów.
Jak wida? w ci?gu kilku lat powsta? nawet nie?le rozwini?ty rynek pomocy dydaktycznych w tym wzgl?dzie, tym niemniej warto odnotowa? propozycj? dla nauczycieli przygotowan? wspólnie przez Canal + i Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Program MediaStarter, bo tak go nazwano, ma przybli?y? m?odzie?y role i zadania mediów, obja?ni? ró?nice mi?dzy ?rodkami masowego przekazu, opowiedzie? o technikach pracy w mediach, podpowiedzie? dyskusj? o "czwartej w?adzy", wp?ywie mediów na spo?ecze?stwo, roli reklamy. Program przygotowany zosta? w formie cyklu zaj?? prowadzonych przez nauczycieli. Sk?adaj? si? na? cztery bloki tematyczne, z których ka?dy z nich mo?na zrealizowa? w czasie jednych zaj?? lub podzieli? na mniejsze cz??ci. W pierwszym bloku - Media wczoraj, dzi? i jutro – gimnazjali?ci ?ledz? dzieje prasy i dowiaduj? si?, ?e pierwsza regularna gazeta europejska wychodzi?a ju? 2000 lat temu, za panowania Juliusza Cezara, i prócz informacji politycznych te? zawiera?a plotki i sensacje.
W cz??ci - ?wiat w oczach mediów – m?odzie? poznaje na przyk?ad mi?dzynarodowe zasady etyki dziennikarstwa. W?ród nich i t? g?osz?c?, i? „dziennikarze szanuj? prywatno??, godno?? i dobre imi? ludzi”. Ka?dy bardziej dociekliwy ma okazj? skonfrontowa? j? z zawarto?ci? dowolnej gazety. Trzeci blok -Jak pracuj? media – to takie tajemnice, jak layout, czo?ówka i szpalta. To tu z?o?liwy ucze? mo?e zapyta? o „ cztery cyce w leadzie”, by dowiedzie? si?, i? rzecz tyczy nie biologii lecz wielko?ci czcionki. Wreszcie cze?? ostatnia - Odbiorco, obud? si?! – o reklamie i jak si? jej nie da?. Czyli i o tym, i? rzeczy przedstawiane w reklamach s? do pewnego stopnia nierealne, idealne, bez jakiejkolwiek skazy, s? ró?ne rodzaje reklamy itp. Co prawda nie ma tu s?owa, ?e program sam w sobie zawiera du?? dawk? informacji promuj?cej i reklamuj?cej Canal + (na przyk?ad omówienie tak zwanej grupy docelowej odbywa si? w oparciu o ofert? programow? twórcy Mediastartera), no ale cos za co?. Darowanemu koniowi w z?by si? nie zagl?da a warto go wzi?? ze wzgl?du na sporo innych walorów Bo programowi zaj?? towarzysz? slajdy, które mo?na wy?wietli? na lekcji, oraz materia?y pomocnicze przeznaczone do wydrukowania i wr?czenia uczniom. Dodatkowo p?yta z programem zawiera materia?y filmowe, które ilustruj? tematy poruszane podczas zaj?? trzecich. Przebieg kolejnych zaj?? zosta? szczegó?owo opisany, ze wskazaniem momentów, w których nauczyciel powinien skorzysta? z odpowiednich slajdów oraz materia?ów pomocniczych.
MediaStarter wydany zosta? na p?ytach CD, mo?na je zamówi? kontaktuj?c si? z Biurem MediaStarter (via interenet [email protected], lub pisz?c na adres 02-796 Warszawa ul. Migda?owa 4/38,) - nale?y poda? imi? i nazwisko nauczyciela oraz adres szko?y, na który zostanie wys?ana p?yta. Program jest tak?e udost?pniony na stronie internetowej www.canalpluscyfrowy.pl/mediastarter.
A na ?cie?ce - konkurs
| ||||||
Wstecz | Nauczyciel Roku | Kontakt | Powrót na górę strony | Napisz do nas Strona główna | |||||||
Copyright © 2007 PK |